Kävelin juuri 7 km lenkin. Aikaa meni 1 tunti 25 minuuttia. Lähdin kävelylle 19.15 ja palasin kotiin 20.40. Lämpötila ulkona on vieläkin 26 astetta. Minulla oli vesipullo mukana, mutta tässä säässä olisin kaivannut enemmänkin kuin 0,5 litraa vettä. Tempo ei ollut kovin kova, olen aiemmin vetänyt sauvakävelylenkkejä kovemmalla tempolla, mutta tässä tukahduttavassa kuumuudessa ei voinut kävellä kovempaa. Tämäkin vauhti teki välillä tiukkaa. Hiki virtasi ja loppumatkasta jalka alkoi lievästi krampata ja jalkoihin oli kehittynyt pari rakkoa. Mutta muuten hyvä treeni. Kiersin Karpendonkse Plas-lammen ja näin sen ympärillä olevassa puistossa kaneja ja pari hanhilajia pienine untuvikkoineen. Mukavaa nauttia hieman luonnosta.

 

Ik heb net 7 km gelopen. Het duurde me 1 uur 25 minuten. Ik vertok om 19.15 en kwam thuis om 20.40. Het is nog steeds 26 graden buiten. Ik had een waterfles mee maar ik had eigenlijk meer dan 0,5 liter in dit weer goed kunnen gebruiken. Ik hield geen echt hoge tempo, ik heb snellere Nordic Walking tochten gedaan, maar in dit benauwde weer kon ik niet sneller lopen. Deze tempo was al op bepaalde momenten vrij zwaar. Ik zweette als een paard en aan het einde had ik last van lichte krampen aan mijn been en blaren aan mijn hielen. Maar verder was het een goede training. Ik liep om de Karpendonkse Plas heen en zag daar wat konijntjes en twee soorten ganzen met hun nest nog donzige jongen. Het was leuk om van de natuur te genieten.